Selvforsvar i RANDERS

Selvforsvar og Ju-Jitsu

1989
Finn Jensen flyttede til Randers, hvor han overtog træningen i den lokale Judoklubs "selvforsvarsafdeling". Her trænede syv medlemmer en enkelt gang om ugen. Det fik Finn ændret til to gange træning om ugen og en jævn tilgang af medlemmer.

1991
Vi var nået op på ca. 40 medlemmer og startede op som en selvstændig klub på Østervangsskolen. Udover Finn var bl.a. Jørn og Poul T. Mikkelsen med til at grundlægge klubben.

2007
Efter 16 år på Østervangsskolen flyttede vi træningen til Elro Arena. Samtidig gennemførte vi et veltilrettelagt og målrettet arbejde for at få flere medlemmer. De sidste par år på skolen havde været lidt magre, så vi "tog skeen i den anden hånd". Disse tiltag bidrog til en massiv medlemstilgang, så vi både junior- og seniorholdet har været pænt booket siden.

I dag
Vi har siden 2007 ligget på ca. 40-60 medlemmer, som er fordelt på et junior- og et seniorhold. I flere perioder har vi holdt igen med at tage nye medlemmer ind, da vi ønsker at have tid til den enkelte. Og for at have tid til den enkelte, er det nødvendigt med flere instruktører. Vores aktuelle fokus er derfor, at sikre et højt kvalificeret instruktørteam. Naturligvis med ekstra fokus på de mindre erfarne instruktører. Men erfaring eller ej, så kan du være sikker på, at alle instruktører yder deres bedste!

Udover den almindelige træning, så har vi ofte deltagere på kurser i både ind- og udland. I Randers har vi også afholdt mange kurser med deltagere og instruktører fra en række europæiske lande – samt Canada og Australien.