Selvforsvar i HEDENSTED

Selvforsvar i Hedensted

1995
Finn Jensen startede Ju-Jitsu op på Hedensted Skole. I øvrigt i et samarbejde med den lokale karateklub.

1996
Hedensted Ju-Jitsu Klub blev stiftet, da karateklubben lukkede. Finn Jensen købte lokaler på Phønixvej, hvortil vores træning flyttede. De første par år var der kun et par instruktører, så medlemstallet blev holdt på max. 30. Dette sikrede en udviklingen i et fornuftigt tempo – med god tid til det enkelte medlem.

2004
Efter syv år med en stabil udvikling flyttede vi til større lokaler på Thorsvej. Vi havde efterhånden fået flere instruktører, så med den mere plads kunne vi tage lidt flere medlemmer ind.

2008
Hedensted Ju-Jitsu Klub var værter for WEBBS World Congress, der havde deltagere fra Europa, Mexico og Canada.

2011
Hedensted Ju-Jitsu Klub skabte noget nyt indenfor kampsports- og selvforsvar: verdens første 24-timers Budo Marathon, der bød på 24-timers træning non stop. Vi håber på mange Budo Marathon fremover. Læs i øvrigt mere om Budo Marathon på www.budomarathon.com

I dag
Vi har siden 2008 ligget på mellem 35-45 medlemmer, som er fordelt på et junior- og et seniorhold. Vores ambition er fortsat, at levere en undervisning i høj kvalitet – med tid og opmærksomhed til den enkelte. Det betyder fx, at der for det meste er fire instruktører på vores juniorhold.

Vi er meget aktive i både ind- og udland. Hertil kommer, at vi ofte har vi afholdt internationale kurser med deltagere fra en række europæiske lande – samt så fjerne steder som Canada og Australien.