Kyoshi Finn Jensen

Vores cheftræner er blevet 7. Dan og udnævnt til ”Kyoshi”. Det skete på WEBBS World Congress i Polen.

7. Dan er ikke en prøve, der skal aflægges. Til grund for en sådan graduering ligger derimod flere års vurdering af ens tekniske niveau, aktivitetsniveau og det arbejde, der lægges indenfor sporten. Vi må da også sige, at vores cheftræner har været temmelig aktiv siden han blev 6. Dan. I årene siden sin sidste graduering har han bl.a. været i gang med dette:

•    Fornyelse af vores pensum
•    Overtagelse af træningen i Horsens, der også ”opgraderede” til vores pensum
•    Initiativtager til det årlige Black Belt Camp mellem vores klubber
•    Opfinder af Budo Marathon, der er afholdt to gange
•    Kursusleder for flere internationale kurser
•    Opfinder af ”Selvforsvar, spas og sumobrydning”, der er afholdt en enkelt gang
•    Undervisning i vores klubber, der ligger i Randers, Horsens og Hedensted
•    Gæsteinstruktør rundt om i Danmark, Tyskland, Cypern, Canada og Australien
•    Antal gradueringer, der er bestået af vores medlemmer i perioden: 233
•    Udnævnt til dansk repræsentant for WJJF Training & Development Services

I samme periode har Kyoshi Finn Jensen (som han officielt kaldes nu) gennemgået både en hofte- og en knæoperation. Pga. disse skavanker har han lært at svømme crawl – og bl.a. gennemført flere Open Water stævner. Derudover er der (fra bopælen i Østbirk) blevet cyklet en masse i det bakkede område omkring Ejer Bavnehøj, Mossø og Skanderborg.

Hvad er Kyoshi?

”Kyoshi” er en af de ypperste titler indenfor Ju-Jitsu overhovedet. Finn Jensen har i forvejen det allerhøjeste instruktørniveau ”World Class Instructor”, men er nu også vores forbunds første Kyoshi i hele Norden. Kyoshi betyder noget i retningen af ”ekspert-instruktør”.

Hvorfor tre diplomer?

På billedet står vores cheftræner med tre diplomer. Diplomet til venstre er for 7. Dan, mens diplomet nederst til højre er for Kyoshi. Det sidste diplom er beviset på, at det er anerkendt i Japan.

Soke Bryan Cheek (chef for vores forbund) sagde, at gradueringen og den nye titel var fuldt fortjent. Han har også et indgående kendskab til vores cheftræner, som han i øvrigt headhuntede til WEBBS, da det skulle grundlægges i 2001. Her var Kyoshi Finn den første, der blev udpeget som Technical Director.

Med tre National Instructors og en Kyoshi står vores klubber med et imponerende instruktørteam, der fortsat vil arbejde for en standard, der hører til i toppen indenfor vores sport.