Nationale instruktører i Ju-Jitsu

Det er med stor stolthed, at vi kan informere om udnævnelsen af tre danskere til ”National Instructor”. De tre er (fra venstre) Poul T. Mikkelsen, Hanne L. Pedersen og Danny Jørgensen. Udnævnelsen skete lørdag aften på WEBBS World Congress i Polen. Foran kongressens mange deltagere blev de tre intetanende instruktører kaldt op til chefen for vores forbund, Soke Bryan Cheek (England). Han kunne ønske dem tillykke og overrække diplomet som bevis på deres nye titel.

Udnævnelsen kommer som resultatet af deres træning igennem årene, kursusdeltagelse og selvfølgelig deres evner som instruktør. Og ikke mindst deres bidrag til, at klubberne i Randers og Hedensted har udviklet sig rigtig flot igennem årene – og i dag fremstår som et par solide og respekterede klubber med en høj standard.

Du kan her læse lidt om vores tre nye National Instructors:

Sensei Poul T. Mikkelsen

… startede sin træning i januar 1991, da Ju-Jitsu var en del af den daværende Randers Judo Klub. Få måneder senere var han med til at grundlægge Budokan. Efter en masse træning blev han i 2001 gradueret til 1. Dan – som den første randrusianer nogensinde.

Sensei Poul har været aktiv på kurser rundt omkring i Danmark og Tyskland, samt deltaget i en træningstur til WEBBS World Headquarters i England. Hertil kommer deltagelse i WEBBS World Congress i både Danmark, Cypern og nu også Polen. Sensei Poul har derudover gennemført en EXTREME Budo Marathon (24-timers træning non stop) i november 2012.

Som instruktør udviser han stor koncentration, perfektionisme og godt humør. Hertil kommer en fin evne til at få folk til at yde max til træning!

Med næsten 25-års træning bag sig burde han være højere gradueret. Han har kvaliteten til det … men job, familie og undervisning af andre har taget meget tid, ligesom en blodprop holdt ham fra træningen i en periode. Blodproppen fik han i øvrigt en træningsaften, hvor Sensei Hanne var til uvurderlig hjælp og rekvirerede en ambulance. Heldigvis kom Sensei Poul godt igennem hele forløbet – og vi er utroligt glade over at have ham i klubben i Randers!

Sensei Poul har igennem alle årene været en del af både instruktørteamet og bestyrelsen. Her har han altid ydet sit bidrag til, at klubben har været velfungerende. I dag er han den vigtigste instruktør, i Randers, med ansvar for den daglige træning. I Horsens og Hedensted kender medlemmerne ham som dommer ved gradueringer og som instruktør på Black Belt Camp, hvor der er stor interesse for hans undervisning.

Samlet set er Sensei Pouls udnævnelse til National Instructor fuldt fortjent!

Sensei Hanne L. Pedersen

… startede med Ju-Jitsu i Randers tilbage i 1994, og er den eneste kvinde, der har opnået sort bælte i vores system. Men ikke nok med det, hun er også den eneste, der er gradueret til 2. Dan (2. sorte bælte) i vores system.

Sensei Hanne har været yderst aktiv igennem årene. Hun har deltaget på kurser og træningslejre rundt om i en række europæiske lande og Canada. Sensei Hanne har også deltaget i mange kongresser – bl.a. WEBBS World Congress  i Japan, hvor hun var en del af det danske demoteam, der leverede et show til topkarakter.

Alle vores tre klubber har glæde af Sensei Hanne, da hun underviser fast i Hedensted, samt lejlighedsvis i Randers og Horsens. I de seneste år har hun været mest aktiv i Hedensted, men de første mange år trænede og underviste hun udelukkende i Randers. Som instruktør er hun kendt som utrolig hjælpsom og dygtig til at give alle opmærksomhed. Og ikke mindst, så er hun et forbillede, der viser, at kvinder også kan nå det sorte bælte!

Sensei Hanne er en af de uundværlige kræfter, når vi afholder vores forskellige arrangementer. Hun er god til at få tingene til at køre – og til at få folk til at føle sig velkommen. I Randers har hun derudover været en fast del af bestyrelsen i mange år. Her sidder hun på kasserer-posten og sørger for, at Budokans økonomi er i topklasse.

Sensei Hanne er yderst vellidt af alle vores medlemmer. Og det vil sikkert glæde alle at høre om hendes yderst fortjente udnævnelse til National Instructor!

Sensei Danny Jørgensen

… var blot 10 år, da han i 2002 begyndte at træne i Hedensted Ju-Jitsu Klub. Det var dengang klubben holdt til på Phønixvej, hvor måttearealet blot var på 60 m2. Men i denne dojo herskede en pionerånd og træningsmentalitet, der har præget ham igennem alle årene. Bl.a. har han altid arbejdet meget målrettet med sin træning. Det var derfor ikke nogen overraskelse, at han i 2010 gik hele vejen til det sorte bælte.

Sensei Danny kan betegnes som ”det omvandrende pensumhæfte”, da han er vores instruktørteams skarpeste i kyu-pensummet. Samtidig er han meget perfektionistisk, så folk ikke blot skal kunne udføre teknikkerne korrekt. Næ nej, han lægger også stor vægt på, at folk kan teknikkernes japanske navne. Han har også i perioder stået med ansvaret for træningen i Hedensted, når vores cheftræner ikke har kunnet været der.

Sensei Danny har været med på en lang række kurser rundt omkring i Danmark og Tyskland. Hertil kommer deltagelse i WEBBS World Congress i Danmark, på Cypern og nu også i Polen. Og så skal vi lige nævne, at Sensei Danny gennemførte en EXTREME Budo Marathon (24-timers træning non stop) i november 2012.

På grund af studier flyttede Sensei Danny til Aarhus i 2011. Alligevel træner han fast i Hedensted hver uge. Det er vi rigtig glade for, da han altid knokler på med sin træning og er en yderst kompetent instruktør. Noget, som også medlemmerne i Randers og Horsens har oplevet til vores årlige Black Belt Camp.

På trods af sin unge alder har Sensei Danny trænet i 13 år og udviklet sig til en dygtig instruktør. Dette – sammen med hans undervisning på kurser og ansvar for træningen i Hedensted – kvalificerer ham fuldt ud til at blive udnævnt til National Instructor.