Kursus i Horsens

Der var fuld fart over feltet, da Horsens var værter for et internationalt kursus den 11. april. Deltagerne kom fra 10 danske klubber, mens instruktørteamet bød på tre fra Sydney og en enkelt fra Esbjerg.

Rejse til Australien banede vejen for kurset

Vores cheftræner var i efteråret to måneder i Australien sammen med Sensei Hanne L. Pedersen og sin to døtre. Den yngste datter, Nina, træner i Horsens. Så i løbet af turen skulle der (naturligvis) trænes lidt Ju-Jitsu. I Sydney betød det et besøg hos World Ju-Jitsu Federations (WJJF) australske hovedkvarter. Her blev det et dejligt gensyn for vores cheftræner og Soke Alan Campbell (8. Dan), der oprindeligt er fra Liverpool.

Vores bedste kursus nogensinde?

Soke Alan Campbell havde to af sine fuldtidsinstruktører med til Danmark. Det var Sensei Michael Carozza og Sensei Anton Abisaab. Alle tre leverede nogle hæsblæsende træningspas, hvor der virkelig var en masse guldkorn. Flere af vores erfarne medlemmer har givet udtryk for, at kurset var det bedste i mange, mange år! Der var da stor set også det hele: kast, stranguleringer, benlåse, Embu (teknikserier), liggende forsvar, flere modstandere m.m.

Krav Maga og Israeli Jiu-Jitsu

Kursets lille overraskelse var Lasse Clausen, der er cheftræner for Esbjerg Krav Maga & Israeli Jiu-Jitsu. Han underviste bl.a. i nogle effektive gulvteknikker, som flere af vores medlemmer allerede har inkluderet i den frie del af vores træning. Lasse Clausen stod generelt for en kontant og effektiv stil, som passede mange af vores medlemmer godt.

Flot indsats af alle deltagere

Gulbælte, sortbælter, juniorer og seniorer ... ALLE var i fuld sving hele dagen. Det var en flot indsats af alle – selv ved de mere avancerede teknikker, som måske var lidt svære for gulbælterne. I hvert tilfælde "hang de godt på", mens der var udfordringer for sortbælterne :-)

World Ju-Jitsu Federation Training & Development

Ved kursets afslutning blev vores cheftræner udnævnt til repræsentant for Danmark – for World Ju-Jitsu Federation Training & Development Services. Det betyder IKKE, at vi er på vej væk fra WEBBS. Men det betyder, at vi mener noget med kontakten til de australske instruktører, som kan tilføre os ny inspiration fra "Down Under" :-)